Laminaty do grafik podłogowych – przewodnik

Podłogi od dawna wykorzystywane są jako powierzchnie reklamowe w supermarketach, instytucjach czy centrach handlowych. Wynika to z tego, że według badań kupujący zwracają większą uwagę na podłogę niż na swoje otoczenie. Jak odpowiednio zabezpieczyć grafikę podłogową, aby efektywnie wykorzystać te przestrzenie? Konieczne jest dobranie odpowiednich materiałów spełniających kilka warunków. W tym artykule dowiecie się jak testowane są laminaty podłogowe dostępne w naszej ofercie.

Laminaty do grafik podłogowych – oznakowanie techniczne folii podłogowych

Laminaty muszą być oczywiście przezroczyste i bezpieczne dla uczestników ruchu. Należy zminimalizować ryzyko poślizgnięcia się osób chodzących po grafice. Dlatego takie folie ochronne nie są gładkie, ale mają tłoczone powierzchnie (chropowate). Istnieje specyfikacja techniczna oraz normy dla takich zastosowań. Laminat podłogowy najczęściej ma oznaczenie kategorii “R” wg Niemieckiej normy DIN 51130. Do niedawna była to najpopularniejsza metoda określenia antypoślizgowości. Test odbywa się na specjalnej rampie a kategorie “R” określane są w skali od 9 do 13. Test określa właściwości antypoślizgowe wytłaczanej folii, innymi słowy, zdolność do zapobiegania poślizgnięciu.

W teście wykorzystuje się buty, których podeszwa zewnętrzna musi spełniać specjalne normy pod względem wzoru, materiału i twardości. Kontroler noszący takie obuwie porusza się tam i z powrotem po powierzchni zalaminowanej podłogi. Powierzchnia podłogi początkowo jest pozioma, ale kąt jest zwiększany, aż do momentu gdy tester przestanie czuć się stabilnie. Tester jest oczywiście zabezpieczony przed upadkiem szelkami. Chodzi po pochyłej powierzchni pokrytej określoną ilością oleju, w czasie gdy ustalany jest maksymalny kąt. Kąt służy do określenia odporności na poślizg. Procedura obejmuje kilku testerów i dość złożoną ocenę.

test rampowy
Warto zaznaczyć, że test rampowy nie określa trwałości antypoślizgowości. Przy intensywnym użytkowaniu, może zdarzyć się pokrycie podłogi może stracić właściwości antypoślizgowe.

Klasyfikacja antypoślizgowości czyli jaka kategoria “R” dla Twoich zastosowań?

Różne kąty płyt testowych prowadzą do kategorii odporności na poślizg. Na przykład przy kącie płyty próbnej 6 – 10° określona zostaje kategoria R9, pomiędzy 10 – 19° – kategoria R10 i tak dalej aż do kategorii R13, której płyta testowa jest umieszczona pod kątem większym niż 35°. W zależności od miejsca aplikacji, polecane są różne kategorie, dlatego laminat kategorii R9 jest wystarczający dla obszarów kas sklepowych, aptek i punktów obsługi klienta. Na parkingach podziemnych stosuje się R10, a w miejscach, gdzie na posadzce może znajdować się smar lub inne tłuszcze R11 – R13, a w okolicach basenów, brodzików – R13.

Klasyfikacja antypoślizgowości

Dzięki certyfikatom z klasą antypoślizgowości grafiki podłogowe są nie tylko zabezpieczone przed uszkodzeniem, ale również są bezpieczne dla użytkowników. Dlatego warto zastosować sprawdzone laminaty do grafik podłogowych zamiast może i tańszych, ale mniej bezpiecznych rozwiązań.

SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ LAMINATÓW

Masz do nas
pytanie?

Potrzebujesz porady?

Zadzwoń
793 222 009

Chcesz przetestować materiał?

Go to top

Strona wykorzystuje pliki cookies w celu prawidłowego jej działania oraz korzystania z narzędzi analitycznych, reklamowych i społecznościowych. Szczegóły znajdują się w polityce prywatności. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na “Akceptuję”. AKCEPTUJĘ