Czy magnes na lodówkę jest dobrym miejscem na reklamę?
Biorąc pod uwagę różnorodność form reklamy wizualnej i miejsc, w których widzimy reklamę – może niekoniecznie. Po głębszym rozważeniu i przeanalizowaniu ilości przyczepianych na lodówkę magnesów, planów dnia czy notesów, należy uznać, że lodówka jest dobrym miejscem na reklamę.
Lodówka jest oczywiście tylko przykładem miejsca, na które odbiorcy reklam zerkają codziennie i wielokrotnie, ale wyraźnie widać, jak dużo miejsca na reklamę jest jeszcze do naszej dyspozycji. Niewątpliwie folie magnetyczne mogą nam pomóc w wykorzystaniu takich powierzchni.
Niestety dość powszechnym problemem jest brak wiedzy o rodzajach folii magnetycznej i sposobie pracy z nią, a także niewiedza, jak szeroko można ją stosować i jak łączyć ją z innymi istniejącymi mediami.
Jaki magnes na lodówkę?
Główna klasyfikacja magnesów to: podkłady magnetyczne, magnetyczne folie do zadruku i folie ferro. Pierwszy z nich, podkład magnetyczny, to najprostsza forma tych mediów, działająca jak typowy magnes i przywierająca do metalowych powierzchni. Co ważne, nie posiada warstwy klejącej, dzięki czemu nie niszczy powierzchni i nie pozostawia śladów, a usunięcie aplikacji nie stanowi problemu. Magnes na lodówkę jest dostępny w kilku grubościach – od 30 µm do 150 µm. Doskonale nadaje się do każdego innego typu folii lub papieru z warstwą samoprzylepną. Użytkownicy papieru graficznego lub fotograficznego z dwustronnym podkładem klejącym mogą korzystać z zalet podkładów magnetycznych.
Standardową folię monomerową z nadrukowaną grafiką można łączyć z podkładem magnetycznym o odpowiedniej grubości. Jeśli do tego zestawu dodamy folię suchościeralną, otrzymamy jednocześnie tablicę do pisania i tablicę magnetyczną. Rezygnując z folii i laminatu na rzecz czarnej folii tablicowej (również z możliwością zadruku), uzyskujemy tablicę magnetyczną do pisania kredą. Magnetyczne podkłady, czyli magnesy na lodówkę, również mają ulepszone wersje z białą okleiną, do zadrukowania oraz wersje z warstwą klejową, która umożliwia szybkie i trwałe nałożenie tej folii m.in. na płytę PVC.
Kolejne dwie grupy magnesów to materiały, które są już dedykowane do druku przy użyciu różnych technologii, w tym druku pigmentowego na bazie wody, a także druku laserowego na drukarkach A3+. Różnią się one rodzajem podkładu i jego właściwościami magnetycznymi. Powłoka do nadruku w obu przypadkach może być wykonana z PP, PET lub PVC.
Magnetyczne folie do zadrukowania
Folie magnetyczne to wyżej wymienione tworzywo sztuczne PET lub PVC, połączone z powłoką wysoce magnetyczną przystosowaną do druku UV, lateksowego i ekosolwentowego. Folie magnetyczne działają podobnie do podkładów magnetycznych na metalowych powierzchniach. Są łatwe w montażu i usuwaniu oraz nie pozostawiają śladów.
Jednak folie ferro zwane inaczej „papierem stalowym” to połączenie warstwy PET lub PP z opiłkami żelaza, co pozwala im przyklejać się do wszystkich powierzchni magnetycznych, równocześnie nie będąc magnesami. Są elastyczne i trwałe. Można je używać jako łatwo usuwalne, wymienne grafiki czasowe, które można ponownie wykorzystać. Folie ferro są przeznaczone do większości rodzajów druku – druk UV, lateksowy i ekosolwentowy.
Wystarczy kupić i aplikować – tak należy podsumować powyższe informacje.
„Magnesy” to jedna z tych grup materiałów do zadruku, które można określić wdzięcznym materiałem. Magnesy są wszechstronne i łatwe w użyciu. Dają możliwość tworzenia kreatywnych reklam, na obiektach codziennego użytku.